ویدیو خلاصه بازی النصر و الوحده عربستان| آتش بازی رونالدو و یاران نتیجه و ویدیو خلاصه بازی اینترمیلان و ساسولو| اولین شکست قهرمان! حرف اوسمار در پرسپولیس خریدار ندارد بیرانوند همچنان احتیاط می کند طالقانی: کشتی خراسان باید اصلاح و ترمیم شود نتیجه و ویدئوی خلاصه بازی آرسنال و بورنموث در لیگ انگلیس | توپچی‌ها منتظر لغزش سیتی جریمه سنگین کمیته انضباطی برای هوادار خاطی سپاهان پخش زنده بازی رئال مادرید و کادیز در لالیگا (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین دستور وزیر ورزش به فدراسیون فوتبال برای بررسی توهین به بانوان در ورزشگاه‌ها مالک باشگاه نساجی برای شکست پرسپولیس پاداش ویژه تعیین کرد نساجی، حریف مورد علاقه پرسپولیس! سردار را نه رم می‌خواهد نه لورکوزن | مقصد بعدی آزمون کجاست؟ تاریخ و ساعت بازی لیورپول و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | کلوپ به دنبال اعاده حیثیت بازی قلعه‌نویی با اسم قطبی| سرگیجه در تیم ملی حمایت عجیب صادقی از نکونام+ ویدیو| ۵ سال بماند قهرمان آسیا می‌شویم! آغازبه‌کار استقلال ب!| برنامه‌های جدید خلیج فارس برای آبی‌ها بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره توهین به بانوان در بازی مقابل سپاهان
سرخط خبرها

ماجرای مبهم مطهری و استقلال| گره کور ۲ مهاجم خطرناک!

  • کد خبر: ۱۲۲۴۱۲
  • ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
ماجرای مبهم مطهری و استقلال| گره کور ۲ مهاجم خطرناک!
پروژه استقلال با ارسلان و کاوه به پیچیده‌ترین حالت ممکن رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ موضوع باشگاه استقلال با ارسلان مطهری و کاوه رضایی به پیچیده‌ترین حالت خود رسیده است؛ پرونده به کمیته تعیین وضعیت رفته و باید منتظر روز‌های آینده باشیم. با اینکه انتظار می‌رفت قرارداد ارسلان مطهری تا قبل از پایان مهلت نقل‌و‌انتقالات فسخ و فهرست بزرگ‌سالان استقلال خالی شود، اما این اتفاق نیفتاد تا این مسئله در شرایطی سخت قرار بگیرد و به یک بحران بزرگ برای آبی‌پوشان تبدیل شود.

ابهام مطهری و استقلال

مدیران استقلال در اوایل نقل‌و‌انتقالات با اینکه یک فصل دیگر از قرارداد ارسلان مطهری باقی مانده بود، این قرارداد را یک فصل دیگر تمدید کردند و حالا همین موضوع چالش بزرگی برای آن‌ها ایجاد کرده است. مطهری که از تراکتور تبریز و سپاهان اصفهان پیشنهاد داشت، با مسئولان باشگاه استقلال بر سر پرداخت‌نشدن مطالبات همکاری نکرد. مدیران استقلال به‌دنبال این بودند که مبلغی را به مطهری غرامت بدهند و او قراردادش را فسخ کند؛ اما این مهاجم خواهان همه مبلغ قراردادش تا پایان فصل آینده لیگ برتر شد و در‌نهایت بدون توافق و با پایان نقل‌و‌انتقالات او همچنان بازیکن استقلال محسوب می‌شود!

البته روز قبل خبری درباره فسخ یک‌طرفه قرارداد مطهری توسط مسئولان باشگاه استقلال منتشر شد که واقعیت ندارد؛ چراکه عملا باشگاه استقلال نمی‌توانسته است در‌راستای فسخ یک‌طرفه این قرارداد به صورت قانونی اقدام کند و نیاز به توافق دو‌طرفه با مطهری داشته است. در چنین فضایی، اما مسئولان استقلال که نتوانستند با خودمطهری به تعامل برسند، پرونده را به کمیته تعیین وضعیت بردند و در آنجا از بازیکن خود شکایت کردند. نکته مهم این است که قوانین نقل‌و‌انتقالات درباره ارسلان مطهری واضح است؛ اما درباره تکلیف باشگاه کمی مبهم بوده است.

بر اساس عرف و قانون، مطهری حتی اگر همین حالا با باشگاه استقلال برای فسخ قرارداد به توافق برسد و نامش از فهرست خارج شود، چون قراردادش را در زمان نقل‌و‌انتقالات فسخ نکرده است، بازیکن آزاد نیست و نمی‌تواند به تیم دیگری بپیوندد. استقلال حالا در قبال ارسلان مطهری سه راه دارد؛ یکی اینکه او را راضی کند نامش از فهرست بیرون بیاید تا نام کاوه رضایی یا هر بازیکن دیگری به عنوان بازیکن آزاد وارد لیست شود، راه دوم این است که استقلال حق‌و‌حقوق ارسلان مطهری را طبق قرارداد بپردازد و او را روی سکو بنشاند که در این صورت ارسلان مطهری می‌تواند با گذشت دو ماه از سکونشینی، از باشگاه استقلال به فیفا شکایت کند و با استفاده از بند حمایتی فیفا، هم کل مبلغ قرارداد دو‌ساله‌اش را از استقلال بگیرد و هم قراردادش را فسخ کند، راه سوم نیز برگرداندن ارسلان مطهری به تمرین استقلال است. باید منتظر ماند و دید آجورلو کدام را انتخاب می‌کند؛ راضی‌کردن ساپینتو یا راضی‌کردن مطهری؟ شاید هم باشگاه به‌سمت دعوای قانونی برود.

کاوه و شاید یک تصمیم غیرمنتظره

از‌سوی‌دیگر استقلالی‌ها امیدوار‌ند که با خارج‌کردن نام مطهری از فهرست بازیکنان خود، بتوانند قرارداد کاوه رضایی را به ثبت برسانند؛ اما تفسیر از قانون در‌این باره مختلف است. عده‌ای معتقدند اگر مطهری قراردادش را فسخ کند، مشکلی برای اضافه‌کردن بازیکن جدید به عنوان سهمیه فیفا وجود ندارد؛ اما عده‌ای دیگر معتقدند، چون در زمان نقل‌و‌انتقالات لیست خالی نشده است، درست مثل بازیکن، باشگاه هم نمی‌تواند فرد دیگری را به جای او اضافه کند.

در چنین‌شرایطی می‌توان نارضایتی شدید کاوه رضایی از وضعیت موجود را متوجه شد. او که پست اینستاگرامی مربوط به قراردادش با استقلال را نیز پاک کرده است، حالا شایعاتی درباره پیوستنش به تیم‌های دیگر نیز شنیده می‌شود و هیچ بعید نیست با توجه به گره‌خوردن مسئله استقلال و مطهری، تصمیم جدیدی بگیرد و به تیم دیگری بپیوندد.

رضایی که بنا به دلایلی با برخی موانع در ثبت رسمی قراردادش مواجه شد، در روز پایانی نقل‌و‌انتقالات نیز نتوانست این انتقال را به سرانجام برساند، اتفاقی که اکنون رضایی را در موقعیت خاص با یک پیشنهاد ویژه قرار داده است. باشگاه پرسپولیس بعد از ابراز تمایل یحیی گل‌محمدی برای جذب کاوه رضایی به وی پیغام داده است و اکنون در انتظار پاسخ این بازیکن است و شاید در سال منتهی به جام‌جهانی، از کوچک‌ترین روزنه‌ها برای حضور در قطر با پیراهن ایران نیز نگذرد. همین زمینه، شانس انجام یکی از جذاب‌ترین انتقال‌ها را افزایش می‌دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->